Home Hulsmann Imme Omega Overige Klassiek Modern  
  Postzegels Links Vraag & aanbod Nieuw op deze site Contact    
 

Mijn Hulsmann manie
Merkhistorie
Overzicht van alle Hulsmann modellen
Hulsmann advertenties
Hulsmann folders
Oude Hulsmann foto's
Geschreven over Hulsmann
Gepatenteerde Hulsmann kogellager voorvork

Onderdelenboek Sachs 74 en 98cc Model 32

Ik heb een kopie van het onderdelenboek van de Sachs Model 32 blokken. In dit boekje staan foto's van alle onderdelen, en daarbij lijsten met de bijbehorende nummers en andere gegevens. Voorin het boekje staat al deze informatie voor de 98cc uitvoering zonder kickstarter. Daarachter staan een paar pagina's met onderdelen die voor de 74cc versie afwijken van de 98cc versie, en daarna nog enkele afwijkende onderdelen voor de 98cc versie met kickstarter.
Dit is mogelijk omdat de 74 en 98cc uitvoering grotendeels identiek zijn. Het is zelfs eenvoudig mogelijk om een 74cc versie om te bouwen naar 98cc (en andersom). Achterin het boekje staat zelfs een lijstje met onderdelen die hiertoe moeten worden uitgewisseld!
Hier vind je de foto's met onderdelen van de 98cc en 74cc versies zonder kickstarter:

Onderdelen voor de 98cc versie zonder kickstarter:

Onderdelenboek Sachs 74cc Model 32

Onderdelenboek Sachs 74cc Model 32

Onderdelenboek Sachs 74cc Model 32

Onderdelenboek Sachs 74cc Model 32

Onderdelenboek Sachs 74cc Model 32

Onderdelenboek Sachs 74cc Model 32

Onderdelenboek Sachs 74cc Model 32

Onderdelenboek Sachs 74cc Model 32

Onderdelenboek Sachs 74cc Model 32

Onderdelenboek Sachs 74cc Model 32

Onderdelenboek Sachs 74cc Model 32

Afwijkende onderdelen voor de 74cc versie:

Onderdelenboek Sachs 74cc Model 32

Onderdelenboek Sachs 74cc Model 32

Onderdelenboek Sachs 74cc Model 32

De overige onderdelen die op "Tafel 11" staan zijn specifiek voor een 74cc motor als deze in een driehoeksframe (een klassiek fietsframe) wordt geplaatst. In dat geval ontbreekt aan de cilinder het ophangoog (onder de uitlaatpoort) en worden afwijkende bevestigingsbeugels gebruikt.

 

Terug

Naar boven