Home Hulsmann Imme Omega Overige Klassiek Modern  
  Postzegels Links Vraag & aanbod Nieuw op deze site Contact    
 

Gevraagd / aangeboden

Iedereen die zich bezighoudt met oude motoren kent het probleem: je wilt wat weten of je hebt iets nodig, maar waar vind je het? Een van de leuke aspecten van deze hobby vind ik de onderlinge contacten tussen liefhebbers, en het elkaar helpen met dit soort zaken. Als ik een vraag zie op een forum en ik weet een antwoord zal ik dan ook niet aarzelen om te antwoorden. Meestal is een dankbaar mailtje of telefoontje het resultaat.

Hieronder staat een aantal zaken die ik zoek, een ook wat zaken waarmee ik jou mogelijk kan helpen. Heb je iets voor mij, of heb je een vraag, mail me dan even.

Ik ben op zoek naar.....

  • De volgende motorfietsen die ik ooit nog in mijn bezit wil hebben:
  • Een Scott, liefst een 2-speeder Squirrel
  • Een Neracar met de originele 2-takt motor en de "frictie versnelling" (dus niet een van de latere uitvoeringen met Blackburne motor en normale versnellingsbak)
  • Een Megola
  • Alle informatie (documentatie, foto's)
  • Een complete carbid verlichting set (koplamp, gasgenerator en achterlicht) uit de juiste tijd en van een Frans merk (ook met 1 van de 3 delen zou ik al blij zijn)
  • Alle informatie (documentatie, foto's)
  • Alle informatie (documentatie, foto's)
  • Een versnellingsbak van het originele type (als de huidige dat niet is)
  • Treeplanken of voetsteunen
  • Een Powell & Hanmer Ltd. (P&H) carbid achterlicht
  • Een set dubbele uitlaten voor de kopklep uitvoering. Ook delen (bv. alleen dempers of bochten) zijn welkom!
  • Een cilinder voor het type B3c
  • Een nieuwe zuiger voor het type B3c, dus de 250cc kopklep uitvoering. Mag ook 1e overmaat zijn
  • Een bronzen Gürtner M-22-D carburateur
  • Originele documentatie
  • Onderhoudsinformatie, mag ook van vergelijkbare types KE of Monet Goyon zijn
  • Andere documentatie, mogen ook kopiën zijn
  • Een origineel achterlicht, zie de afbeelding in de folder
  • Originele uitlaten in goede staat
  • Een vernikkeld Amal luchtfilter
  • Een bagagerekje
  • Een standaard in goede staat
  • De originele rem- en koppelingshendels, ook foto's voor het model zijn welkom
  • Het originele gashendel, ook foto's voor het model zijn welkom
  • Een originele documentatie, zoals handleiding of folders
  • Een elektrisch schema (mag ook kopie zijn)
  • Originele voorvorkrubbers (de "harmonica hoezen")
  • Een rood glaasje voor het Hella achterlicht, rond met een diameter van ca. 41 mm (dit is de middelste van de 3 bestaande maten)
  • Het rubber voor onder het achterlicht
  • Een origineel elektrisch schema
  • Een snelheidsmeter met Hulsmann logo
  • Een (liefst origineel) onderhouds- of werkplaatshandboek
  • Een rubber kapje voor over de bedieningsknopjes van de schakeling
  • Een glaasje voor het achterlicht

Verder ben altijd geïnteresseerd in:

  • Onderdelen van mijn klassiekers, ook complete reserve motorblokken
  • Schriftelijke info (bv. manuals, folders, advertenties, testen of artikelen uit motorbladen enz.) over mijn klassiekers. Liefst originelen, maar kopiën mag ook

Wat ik jou kan bieden.....

  • Informatie over de types klassieke motoren die ik heb. Ik probeer bij al mijn motoren zoveel mogelijk documentatie te verzamelen, en ik maak ook foto's tijdens het sleutelen zodat ik sommige details later nog kan zien. Heb je een vraag over een van deze types of hun naaste familieleden, stel hem dan gerust!
  • Ik heb een vrij grote hoeveelheid motorbladen, zie onderstaan de lijst. Zoek je een test of artikel uit een van deze bladen, dan wil ik dat altijd kopiëren of scannen. De bladen die ik heb zijn:
  • Motor (vanaf 1958 tot heden, plus wat losse nummers van 1951 t/m 1957)
  • Motorvisie (van ca. 1978 tot het laatste nummer eind 1983)
  • Motoplus (vanaf nummer 9 2006 tot en met heden)
  • Das Motorrad (van ca. 1980 tot en met 2004)
  • Het Motorrijwiel (vanaf nr. 2 tot heden)
  • Veel nummers van Motor Klassiek
  • Verder nog wat losse nummers van Motorrevue en Moto73, en een hele reeks boeken
  • Ik heb ook een flink aantal motorbladen dubbel, en die wil ik kwijt. Het gaat om de volgende bladen:
  • Motor, jaargangen 1964 t/m 2005, deels incompleet
  • Das Motorrad, een flink aantal losse nummers uit de jaren 1982 t/m 1988
  • Ik heb nog een origineel Hella achterlichtje van voor 1940. Het is er een met een klein rond "glaasje" (in dit geval van plastic - ze bestaan ook met echt glas). Er zit geen remlicht in, maar ik heb er wel een nieuw montagerubber bij. Een foto is op verzoek te krijgen.

 

Terug

Naar boven